در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
آگهی های شما را در تمامی پیج های استخدام و کاریابی لینکدین منتشر میکنیم.

استخدام و کاریابی لینکدین

نکاتی برای ارزیابی و اعتبارسنجی مشتری

چهارشنبه ۷ آبان ۹۹ آموزش فروشندگی
  • تصویر شماره نکاتی برای ارزیابی و اعتبارسنجی مشتری

نکاتی برای ارزیابی و اعتبارسنجی مشتری

برای ارزیابی و اعتبارسنجی مشتری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟


1_ مشتری چه دفعات یا چه تعداد سفارشاتی را ازمجموعه شما خریدیا سفارش داشته اند

2_ مشتری مدنظر مالک یا مستاجر می باشد؟

3_ مشتری مدنظر با چه کالاهایی کارمیکند یادرسبد خود دارد؟

4_ مشتری مدنظر با چه برندهایی و با چه شرکتهایی و باچندشرکت کارمیکند؟

5_ حساب چک مشتری مربوط به خود اوست یا خیر؟

6_ حساب چک مشتری رو استعلام بگیرید

7_ در اولین خرید مشتری از شما وسوسه سفارش مبالغ بالا نشوید

8_ مدیران فروش شرکت سعی نمایند جداول تخفیف نقدی بالا و پروموشن قوی برای پرسنل فروش خود تعریف نمایند تا پرسنل فروش از این امکان درجهت خرید نقدی با مشتریان خود مذاکره نمایند و درصد سوختی فروشندگان به حداقل ممکن برسد

9_ برای مشتریان جدید تا اثبات اعتبار مشتری حتما روی خریدهای نقدی زوم کنید

10_ برای مشتریان در صورت فروش اعتباری و یا خرید چک برای او سقف اعتبار مشخص کنید

 
 11_ چک های مبالغ سنگین از مشتری دریافت نکنید و حتی الامکان چک های رقم بالا را به چندین فقره چک تبدیل کنید

12_ برای مشتریانی که برای باراول چک دریافت میکنید چک دوم را منوط و مشروط به پاس چک قبلی دریافت کنید

13_ بگذارید چندین شرکت معتبر این مشتری رو تایید نمایندبعد اقدام به ارسال بار نمایید

14_ از کسبه محل و مشتریان هم مسیر آمار مشتری مدنظر را بگیرید

15_ به بومی بودن مشتری توجه نمایید مشتریان شهرستانی که درآن شهر یا محله سکونتی ندارندبرای شما معضل محسوب می شوند

16_ به تابلو مشتری توجه نمایید امروزه اسامی معنوی برای جلب توجه و بازی با احساسات می باشد ازاین گونه مشتریان برحذر باشید

17_ در هنگام مذاکره فروش از وعده های توخالی مشتری و بازی کردن با کلمات و سوگندخوردن به شخصیت های معنوی و مذهبی جزء دردسر و مشکلات چیز دیگری نخواهد بود تجربیات این موارد را ثابت نموده و به این صحبت ها اکتفا و اعتماد نکنید

18_ سوابق کاری مشتری را آمار بگیرید و از دارایی مشتری و نوع ملکیت مغازه باخبر شوید

19_ مغلوب حرفها و وعده وعیدهای پوچ  مشتری نشوید

20_ مشتریانی که براحتی مبالغ بالا واز تمامی کالاهای شما سفارش می دهد مواظب باشید که برای شما دام پهن میکنند

21_ اعتماد بیش از حد به مشتریان جدید عواقب خوبی رو در برنخواهد داشت

22_ از گروه ها و اطلاعات اعتبارسنجی همکاران و شرکت های فروش دیگر هم می توان راجع به مشتری استفاده کرد و لیست سیاه مشتریان بدحساب را باهم تبادل کنید

23_ در مذاکرات فروش خود تمام قوانین شرکت اعم از تخفیفات؛پروموشن ؛ مبلغ نهایی ؛ نوع چک ؛  تاریخ چک ؛ونحوه تسویه پای بار را به مشتری یادآور و متذکر شوید

24_ مدیران فروش و توزیع حتما پرسنل توزیع را جهت برخورد با مشتری و نحوه تحویل بار و نحوه گرفتن تسویه مشتری آموزش کافی دهید که هیچگونه قصوری بعدازگرفتن تسویه متوجه شخص خاصی نشود و معامله بخوبی بسته شود

25_ دقت کافی داشته باشید تمامی عملیات فروش که منجر به تسویه کامل با مشتری می شود حتماً پای بار تسویه شود علی الخصوص مشتریان جدید وتازه تاسیس

26_ در خصوص سفارشات که بصورت فاکتور به فاکتور ویا رسید باز انجام می شوند حتما زیر فاکتور مشتری  و فاکتور فروشنده یا بازاریاب زمان مراجعه بعدی جهت تسویه وگرفتن مبلغ نهایی و امضاء و مهر مشتری قیدگردد و تمام جزییات و قوانین شرکت در خصوص مطالبات و حسابهای باز فاکتوری  را به مشتری جهت تسویه نهایی گوشزد نمایید

27_ پرسنل وصول مطالبات یا تحصیلدار توجه داشته باشند که هرگونه تعامل با مشتری را حتماً به بازاریاب مربوطه نیز گزارش آنی دهند و ویزیتور مربوطه را در جریان کم و کیف تسویه فاکتور حساب باز یا مطالبات معوق بازاریابان شرکت قراردهند

28_ و در پایان با رعایت این نکات توجه داشته باشید کلاهبرداران و مشتریان بدحساب از هیچ ترفندی برای دورزدن شما دریغ نمیکنند و هرروز دست به شگردهای جدید میزنند وبا یادگرفتن مهارتهای فروش و کسب تجربیات بیشتر بااین گونه مشتریان همیشه آماده مذاکرات قوی باشید که هیچ وقت مغلوب مشتریان بدحساب نشوید

این ها مهمترین موارد از نکاتی بودند که فروشندگان باید در ارزیابی و اعتبارسنجی مشتریان خود بکار بگیرند...

  ثبت آگهی رایگان