در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
آگهی های شما را در تمامی پیج های استخدام و کاریابی لینکدین منتشر میکنیم.

استخدام و کاریابی لینکدین

پنج وظیفه اصلی یک مدیر فروش حرفه ای

یکشنبه ۴ آبان ۹۹ آموزش نیروی فروش
  • تصویر شماره پنج وظیفه اصلی یک مدیر فروش حرفه ای

پنج وظیفه اصلی یک مدیر فروش حرفه‌ای
 

مدیر فروش، یکی از سخت‌ترین و در عین حال، جذاب‌ترین پست‌های مدیریتی یک شرکت است، زیرا، تمام درآمد و آینده شرکت به موفقیت یا شکست مدیر فروش بستگی دارد.

به همین دلیل، شناخت دقیق وظایف اصلی یک مدیر فروش، به او کمک می‌کند تا این وظایف را بهتر انجام بدهد و به شرکتی که در آن کار می‌کند، کمک کند تا در بازار موفق شود

اصلی‌ترین وظایف یک مدیر فروش حرفه‌ای عبارتند از:

انتخاب و استخدام فروشندگان مناسب و حرفه‌ای
1_ فروش، یک فرایند کاملا انسان‌محور است و فروشنده حرفه‌ای، نقشی مهم در موفقیت شرکت دارد. با این حال، خیلی از شرکت‌ها آن قدر که باید، به فکر استخدام فروشنده حرفه‌ای و مناسب نیستند.

2_ نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد معمولا 27 درصد فروشندگان یک شرکت، 52 درصد درآمد آن شرکت را خلق می‌کنند. این حرف به این معناست که حدودا یک سوم از فروشندگان شرکت‌ها، فروشندگان حرفه‌ای و مناسبی هستند و بقیه آنها، بودن یا نبودن‌شان تفاوت چندانی برای شرکت‌ها ندارد.

3_ به همین دلیل، استخدام فروشندگان حرفه‌ای، یکی از وظایف اصلی یک مدیر فروش حرفه‌ای است.

آموزش فروشندگان

1_ مشتریان امروزی، توقع دارند فروشندگان یک شرکت: محصولی که می‌فروشند را خوب بشناسند، روش مذاکره با مشتری را بلد باشند، روش جلب اعتماد و رضایت مشتری را بدانند، روش برخورد با مشتری ناراضی را بلد باشند و بدانند که چگونه باید نیازهای مشتریان را تشخیص بدهند.

2_ با این حال، حتی حرفه‌ای‌ترین فروشندگان هم، به تمام این امور مسلط نیستند.

3_ از این رو، آموزش این موارد و سایر موارد لازم، جزء وظایف مدیر فروش است.

4_  فقط خاطرتان باشد، فرایند آموزش، یک فرایند همیشگی و طولانی است و یک مدیر فروش حرفه‌ای نباید توقع داشته باشد که با چند بار صحبت و آموزش فروشندگان، آنها به یک سری فروشنده حرفه‌ای تبدیل شوند.

5_ طبق یک تحقیق بین‌المللی، 27 درصد فروشندگان جدید، طی 3 تا 6 ماه، 38 درصد آنها طی 6 تا 12 ماه و 28 درصد آنها پس از 12 ماه آموزش و تجربه‌، به یک فروشنده حرفه‌ای و خوب تبدیل می‌شوند.

سرپرستی فروشندگان

1_ منظور از سرپرستی فروشندگان، ارائه برنامه و اهداف فروش به آنها؛ نظارت بر عملکرد فروشندگان و میزان دستیابی آنها به اهداف فروش و دلایل عدم رسیدن به اهداف فروش؛ کمک به فروشندگان برای حل مشکلات‌شان با شرکت، سایر فروشندگان و حتی با مشتریان؛ و تعیین حقوق و پورسانت مناسب برای فروشندگان می‌باشد.

ایجاد انگیزه در فروشندگان

1_ فروشنده حرفه‌ای بدون انگیزه، هیچ تفاوتی با یک فروشنده مبتدی ندارد.

2_ به همین دلیل، مدیر فروش باید بتواند با استفاده از تکنیک‌های انگیزشی و برقراری روابط دوستانه و نزدیک با فروشندگانش، انگیزه آنها را افزایش دهد

ارزیابی فروشندگان

1_ ارزیابی درست و ارائه بازخورد مناسب، همراه با راهنمایی‌های حرفه‌ای به فروشندگان برای اصلاح رفتارها و روش‌های فروش‌شان، یکی از روش‌های ایجاد انگیزه در فروشندگان است.

2_ به همین دلیل، ارزیابی و ارائه بازخورد به فروشندگان، یکی از وظایف اصلی یک مدیر فروش حرفه‌ای است.

3_ فقط خاطرتان باشد، در کنار بازخورد، باید فروشندگان را به سمت اصلاح رفتارها و روش‌های کاری‌شان هم هدایت کنید. در غیر این صورت، ارزیابی، اثر چندانی روی عملکرد فروشنده ندارد.

  ثبت آگهی رایگان