در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
آگهی های شما را در تمامی پیج های استخدام و کاریابی لینکدین منتشر میکنیم.

استخدام و کاریابی لینکدین

ندانستن واقعا عیب است!

شنبه ۲۶ مهر ۹۹ رازهای موفقیت
  • تصویر شماره ندانستن واقعا عیب است!

ندانستن واقعا عیب است!

 به نظرم دوره جمله «نداستن عیب نیست» گذشته. امروز با وجود گوگل نداستن واقعا عيبه. همه مون توی جیبمون بزرگترین معلم دنیا رو داریم که به تخصصی ترین سوالات آدم در کسری از ثانیه، دقیق ترین جواب ها رو میده. اما نکته مهم اینه که بدونیم چجوری میشه از ظرفیت های این معلم استفاده کرد و به دقیق ترین نتایج و پاسخ ها رسید.

 موقع سرچ کردن در گوگل یه سری ترفند بسیار ساده وجود داره که با استفاده از اون ها می تونید جستجوی دقیق تری رو تجربه کنید. بعضی از این ترفندها رو در ادامه توضیح می‌دم:

 استفاده از -
استفاده از علامت خط تیره به شما کمک میکنه در جریان جستجو، یک عبارت با موضوع خاص رو از نتایج جستجو حذف کنید. مثلا اگه دنبال یه ویدئو می گردید و نمی خواید اون ویدئو رو تو سایت یوتیوب ببینید، به این شکل سرچ می کنید:
Michael Jackson thriller - youtube
جستجو به این شکل باعث میشه تا ویدئوی تریلر مایکل جکسون توی همه سایت ها به غیر از یوتیوب براتون به نمایش دربیاد.

 استفاده از ~
استفاده از علامت «تیلدا» باعث میشه تا گوگل عبارات یا کلمات هم معنی عبارت مورد نظر شما رو هم بهتون نشون بده.

 استفاده از "
گذاشتن علامت نقل قول در ابتدا و انتهای یک عبارت یا کلمه باعث میشه که گوگل دقیقا عین همون عبارت رو براتون جستجو کنه، بدون کم و زیاد. مثلا اگه دنبال آهنگی با اسم زیر هستید، اسم آهنگ رو بین این علامت بذارید تا گوگل دقیقا بره سراغ آهنگ و این عنوان رو در قالب متون دیگه براتون نشون نده:
"Leave me alone"

 استفاده از *
استفاده از ستاره یعنی پر کردن جای خالی در یک متن. مثل اگه تیکه ای از شعر یک آهنگ رو نصفه و نیمه یادتون میاد و دنبال نسخه کاملش می گردید، جای کلماتی که یادتون نمیاد از * استفاده کنید.

 استفاده از ..
دونقطه هنگامی در جستجو به کار شما میاد که مثلا بخواید دنبال یک کالا در یک بازه قیمتی خاص بگردید. به عنوان مثال اگه کفشی می خواید که بین چهارصد تا پونصد دلار قیمت داشته باشه، اعداد رو به این شکل تایپ کنید:
400.500

 جستجو در یک سایت خاص (Site:)
اگه دنبال ویدئویی از رقص های مایکل جکسون تو سایتی خاص مثل يوتيوب می گردید، جستجو باید به این شکل باشه:
Michael Jackson dance Site:youtube

 

  ثبت آگهی رایگان