در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
آگهی های شما را در تمامی پیج های استخدام و کاریابی لینکدین منتشر میکنیم.

استخدام و کاریابی لینکدین

تکنیک های کاربردی برای پر کردن فرم های استخدامی

شنبه ۲۶ مهر ۹۹ آموزش قدرت بیان
  • تصویر شماره تکنیک های کاربردی برای پر کردن فرم های استخدامی

تکنیک های کاربردی برای پر کردن فرم های استخدامی

جوانی سلام

همانطور که به شما قول داده بودیم مطالب آموزشی نیز در حوزه استخدام و تبلیغات برای شما آماده میکنیم حالا چند تکنیک ساده اما کاربردی روزمه نویسی و پر کردن فرم های استخدامی را با هم به بحث می نشینیم.

دوست جوان من در ادامه بحث آنچه نباید و آنچه باید را در هم آمیخته ایم تا طعم بهتری پیدا کند، لطفا دقت کنید.

1_ در هنگام ثبت مشخصات عمومی کلیات کافی است. لطفا معدل ننویسید، سال فارغ التحصیلی ننویسید، رتبه کمتر و یا بیشتر بودن ننویسید!

2_ سابقه های غیر علمی و بلا استفاده را حتی المقدور بیان نکنید! مثلا لیسانس حسابداری داری و رکورد گل زنی در گل کوچک دانشگاه!

3_ بدانید که در فرم استخدامی چه چیزی می نویسید ( چارچوب مشخص ) مثلا هر چه می خواهد دل تنگت نگو! ننویس برادر من! ننویس خواهر من!

4_ رمان تخیلی ننویسید! ( مثلا من دوست دارم شرکت را به جایی برسانم که مدیرعامل بگوید جواد من می روم خانه تو هوای شرکت را داشته باش!) و یا ( من فروش شرکت را از تمام دنیا بیشتر خواهم کرد! هزار فرسنگ زیر دریا! )

5_ سوابق علمی خود را اعم از بیمه و بدون بیمه را صادقانه بنویسید. (بزرگ نمایی نکنید)

6_ مدارک آموزشی خود را در تلفیق با تجربه احتمالی خود بیان نمائید.

7_ از هر گونه اظهار نظر احساسی و اضافی خودداری کنید! ( مثلا من بویی که در شرکت می آمد خوشم آمد و یا قول می دهم لامپ های اضافی را خاموش کنم! )

8_ در صورتیکه در فرم ها درخواست شود حقوق مورد نظر خود را بیان کنید، مادامی که حجم کار، ساعت کار، شرایط بدنی کار و ... را نسنجیده اید عنوان توافقی را ذکر نمائید! ( یا حداقل اداره کار )

9_ کپی مدارک تحصیلی و یا آموزشی خود را مادامی که شرایط احراز کار قطعی نشده است در اختیار هر کسی قرار ندهید.
اگر کسی مهر کپی برابر با اصل به کپی مدارک شما بزند آنوقت چه استفاده می تواند از آن بکند؟ آش نخورده و دهن ...

به یاد داشته باشید که اگر روزمه خیلی هم شلوغ شود شخص مطالعه کننده و یا مخاطب را گیج می کند! آنچه از شما خواسته اند را بنویسید.

 

با خط خوانا بدون عجله، با ذکر تاریخ و اینکه زمانی که به منزل باز می گردید تا حداقل 15 روز بعد آگهی مورد نظر و شرایط شرکت و ... را که از نظر خودتان مهم است یادداشت نموده و نگه دارید.

به سلام و خوش آمد گویی و یا قهر و ملامت کارفرما دل نبندید! هر دو غیرقابل پیش بینی است! رعایت پوشش مناسب با محیط شرکت در هنگام مراجعه الزامی است، چرا که غیر از آن مخاطب را در تصمیم گیری دچار تردید خواهد کرد یک مثال ساده!
اگر جواد با گرمکن ورزشی برود رزومه پر کند آیا از این پس زمانی از کار را به ورزش کردن اختصاص نخواهد داد؟! اگر خانم جوان با هفت قلم ... برود رزومه پر کند آیا از این پس در هنگام کار حواسش به هفت قلم ... نیست؟!
این موارد اثرات بسیار ساده ولی عمقی را معمولا در نظر کارفرما باقی خواهد گذاشت پس هوشیار باشید.

اگر فقط می توانید حروف الفبای فرانسه را بخوانید ننویسید مکالمه در حد خوب، ترجمه عالی و ... مواردی را بیان کنید که در آن حداقل های خود را شناخته و به کار برده اید!

دوست جوان من! واقعیات را با ذائفه کارفرما آمیخته و بر روی کاغذ بیاورید نه این حقیقت ( آنچه باید می بودم و فعلا نیستم ) را با دل هزار درد خود هم بزنید و بر روی کاغذ بیاورید!
حضرت علی (ع) می فرمایند: فرصت ها را دریابید که گویی چون ابرهای آسمان در گذرند.

چنانچه فرم ها دارای تست های روانشناسی هستند آنها را به دقت مطالعه کرده و پاسخ دهید تا روح طرح کننده سؤال راضی شود!
پیدا کردن غلط های املایی و یا طرح سؤال وظیفه شما نیست ( دقت عمل فرد را می رساند ولی کارفرما معمولا دوست ندارد کسی سر از کارش در بیاورد!

علت عدم ادامه همکاری با شرکت های قبلی را صرفا میل به ارتقای شغلی بیان نمائید ( هیچوقت ننویسید با قلی دعوا کردم و گفت پولت را نمی دهم من هم به بابام ایمیل زدم!)

این موارد کلی بیان شده و به علت ضیق وقت و زمان و مکان بر مبنای العاقل فی الشاره شرح داده شده اند.

در مباحث آینده سعی می کنیم تکنیک های کاربردی و گفتاری شنیداری روحیه دادن شغلی را نیز بیان خواهیم کرد، و نیز در فصل های آینده به امید رحمت و یاری بی منت خداوند بخشنده و مهربان هستی، ابزارهای چند بار مصرف خانه تکانی ذهنی را تا قبل از پایان سال در اختیار دوستان قرار خواهیم داد.

به یاد داشته باشیم شاید آنچه در ذهن ما نسبت به خودمان می گذرد در جامعه پیرامون ما نسبت به شخص ما در حال جریان نباشد!

جوان باشید و جوانی کنید و از رحمت های خداوند ناامید نباشید، چرا که زندگی پر از پیش بینی نشده هاست.
کافی است در جهت درست جریان قرار بگیرید، آنوقت جهان هستی خودکار همه کارها را انجام خواهد داد.

گردآوری : توسط فرشاد نوروزی عضو انجمن علمی بازاریابی ایران

  ثبت آگهی رایگان